ترکان از دیدگاه مشاهیر جهان

اولکم آذربایجان

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

ترکان از دیدگاه مشاهیر جهان

تاپلئون بناپارت امپراطور فرانسه :

دو مزیّتی که انسانها را قدرتمند می کند مردان جسور و زنان با ناموس است که در راه ملت خود بدون تردید جانشان را فدا  می نمایند.ترکان دارای چنین مزیّتی هستند.آنان را می توان کُشت اما نمی توان مغلوب کرد.

تاسو شاعر ایتالیایی :

ترکان هنگامی که به دشمن حمله می کنند مثل طوفان بی امان و مانند دریای ترسناک هستند. در میان دوست و دشمن بی سلاح مانند باد سحر ملایم و آب دریا براق میمانند. از این باد ملایم و آب براق سوءاستفاده نکن چون آن را به اقیانوس وحشتناک تبدیل کردن برای آنان مثل آب خوردن است. 

ویلیام مارتین شاعر و نویسنده فرانسوی :

در میان تمام ملت ها پاکدامن ، جسور و در دوستی ثابت قدم ترکان را دیدم . اگر به عنوان مهمان به دهکده ای در ترکستان بروید آن وقت مسافرپروری و صمیمیّت را در آنجا دیده و یاد می گیرید. به نظر من نژاد و ملتی که امپراطوری های بزرگی بنا نهاده اند ترکان هستند که در این کار در تاریخ ماهر بوده اند. امپراطوری های هم زمان ترکان همواره به خاطر ارتباطات اجتماعی ، دینی و عدالت از آنها تقدیر کرده اند.

شاری پادشاه سوئیس :

در پولتاوا اسیر روسها می شدم. این برای من مثل مرگ بود. در جلوی نهر بوغ خطر اسارت بیشتر به نظر می رسید. در مقابلم نهری بزرگ ، در پشتم دشمن بی رحم، و بر سرم آفتاب گرم جهنمی بود. آب مرا غرق ، دشمن مرا تکه تکه می کرد و خورشید می خواست از گرما مرا آب بکند. ترکان نجاتم دادند ولی اسیر خود کردند. اما در زندان نبودم هر کاری که می خواستم انجام می دادم. من اسیر شفقت، نزاکت و اصالت شده بودم. در میان این مردم مهربان ، خون گرم و مهمان نواز زندگی کردن چقدر زیباست.


مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط مجتبی در تاریخ 1392/2/24/taysiz و 12:12 دقیقه ارسال شده است

<-CommentGAvator->

ساقول ادامه وئر خیدمتین وطنن


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: